FANDOM

Noosfera - teoria sformowana przez Władimira Wiernadskiego, zakładająca, że istnieje sfera ludzkiego rozumu, odpowiedzialna za cały dorobek kulturalny ludzkości, budowana przez tysiące lat przez wszystkie istoty obdarzone umiejętnościami poznawczymi. Wchodzą w nią wszystkie emocje, odczucia, które występują u ludzi na Ziemi.

Geneza

Przyjmuje się, że próba ingerencji w noosferę doprowadziła do powstania istot zwanych "duchami". Zakłada się, że są to kolektywne wytwory ludzkiej świadomości, które na różny sposób dają o sobie znać mieszkańcom Red County. Są istotami niematerialnymi, ale zanotowano przypadki, gdy doszło do opętania postronnych ludzi. Byty te mogą wpływać na odbieranie bodźców z zewnątrz. Są w stanie zawładnąć dowolnym organizmem na ziemi. Opisywane są pojedyncze incydenty, gdy w środku strzelaniny obie wrogo nastawione do siebie strony straciły wole walki, stając się pozbawionymi wszelkich uczuć warzywami. Nie był możliwy żaden kontakt z ludźmi dotkniętymi przez tą przypadłość. Pozbawieni chęci do zaspokajania podstawowych potrzeb fizycznych, umierali z głodu i wycieńczenia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki